Climax ve světě: Švýcarsko

V sérii článků CLIMAX ve světě, kde představujeme naše partnery z celého světa, se podíváme do nedalekého Švýcarska. Jak se daří našim výrobkům v alpské krajině? Jsou švýcarští zákazníci náročnější než ti čeští? A co stojí za úspěchem CLIMAXu v této zajímavé zemi? O tom všem jsme si popovídali s Margitou Haničákovou z CLIMAX SWISS.
Jaký je příběh Vaší firmy?
Krátký – firmu jsme jako dceřinou společnost firmy SERVIS CLIMAX a.s. založili v roce 2016. Z pohledu švýcarských firem, které si zakládají na dlouhé historii, je to krátká doba, ale o to důležitější je, že jsme se zde dokázali prosadit.
Proč jste se rozhodli pro CLIMAX? A jak jste se vůbec dostali k firmě z Česka?
Já jsem CLIMAXu poprvé pracovala od roku 2005 do 2010 a znovu jsem se do climaxácké rodiny vrátila v roce 2014 oklikou přes firmu Baumann Sonnenschutz GmbH, která tehdy s firmou SERVIS CLIMAX a.s. spolupracovala. Poté co se nepodařilo dohodnout se na odkupu části podílu se CLIMAX rozhodl založit vlastní dceřinou společnost pod vlastním jménem – CLIMAX SWISS GmbH.
Ptají se Vaši zákazníci, proč spolupracujete s českou firmou?
V mém případě je to jasné – jako Češka – česká firma – české auto (smích).
Čím je specifické prostředí, ve kterém nabízíte stínicí techniku? Jací jsou Vaši zákazníci?
Švýcarský trh se jednak výrazně liší od ostatních trhů způsobem montáže výrobků a také barevným provedením. Pořád je tady hodně červených, modrých, zelených a žlutých výrobků, které je třeba nahradit, je to občas hodně zajímavé.
Naši zákazníci jsou hodně nároční a vyžadují opravdu dobrý servis. Dlouho trvá, než si dokážete jako česká firma získat jejich důvěru. Pokud se vám to však podaří, posune se spolupráce do roviny obchodního přátelství. Cení si naši kvalitu, spolehlivost a dobrou komunikaci.
(Realizace V-ROL 63. Foto: Climax.cz)
Děláme naše výrobky pro lidi. Pro jejich radost a komfort. Jakou máte zpětnou vazbu od zákazníků?
Tím, že dodáváme montážním firmám, nemohu posoudit reakce koncových zákazníků. Nicméně od montážních firem máme velmi pozitivní zpětnou vazbu, o čemž vypovídá i fakt, že s velkou částí zákazníků spolupracujeme již od založení naší firmy. Děláme s nimi jak malé zakázky, tak i celá sídliště a díky důkladné přípravě před objednáním se nám daří celé projekty zvládat na první dobrou.
Řešíte hodně nezvyklých požadavků?
Ano, to je náš denní chleba. Tím, že je tento trh tak specifický, je stále něco k řešení. Na druhé straně to dělá tuto práci velmi zajímavou. Každý den je nová výzva.
Působíte již nějakou dobu v oboru. Jak se mění trh a speciálně trh se stínicí technikou u Vás?
Švýcarsko je kolébkou venkovního stínění, zejména venkovních žaluzií a markýz. Výrazně se za poslední 2 roky zvedly požadavky na fasádní stínění, s našim Unirolem 100 Z již naši zákazníci zastínili několik objektů, tak jako i s výrobkem V-ROL 63. Aktuálně přibývají také poptávky na bioklimatické pergoly.
Co bylo pro Vaši firmu největší výzvou? Jaká zakázka?
Bylo jich několik – logisticky asi sídliště v Buchsu, kde jsme dodávali žaluzie T-80 v kombinaci s Protalem do 8 víceposchodových domů. Současně byly vyměňovány okna a dělána fasáda. Obyvatele v době prací přebývali v kontejnerech na dvoře tohoto sídliště. Bylo tedy extrémně důležité, abychom dodali všechno včas a správně. Byla to napínavá doba.
Po technické stránce byla asi nejzajímavější výměna žaluzií na výškové budově Bauhof v Curychu, kde bylo hned několik výzev. Vše dopadlo díky dobré technické přípravě, skvělé kvalitě a včasné dodávce na výbornou.
(Margita Haničáková a David Žabčík. Foto: Climax.cz)
I Vaši firmu ale tvoří lidé, tak, jak náš CLIMAX. Kdo jsou Vaši zaměstnanci? A co mají na své práci nejraděj?
Moje kolegyně dělá zpracování zakázek včetně poradenství a organizaci dopravy našich výrobků k zákazníkům. Svoji práci má velmi ráda, nejvíce se jí líbí kontakt se zákazníky a také různorodost její práce.