Vaše soukromí je pro nás důležité


Vážení zákazníci, my i naši partneři si vážíme soukromí každého z vás. Stisknutím tlačítka „Přijmout vše" souhlasíte s tím, abychom vám poskytovali smysluplné a užitečné služby na základě vašich údajů o sledování. Souhlas udělujete pro Servis Climax a.s. a síť Climax PARTNER a můžete ho kdykoliv změnit v části "Předvolby".  Více o souborech cookies zde.

 

Cookie - Nastavení

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.

   

Technické cookies

 
Technické cookies jsou nezbytné ke správnému fungování webu a všech jeho funkcí, které nabízí, např. působení filtrů, ukládání nastavení soukromí, apod. Zajišťují základní provoz webu, proto musí být zapnuty trvale.
 
   

Analytické cookies


Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
 
   

Reklamní cookies


Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
 
   
Servis Climax a.s. potřebuje Váš souhlas s použitím souborů cookies, abychom Vám mohli zobrazovat informace v souladu s Vašimi zájmy.  
   
POPTÁVKA

CZ

 
EN
 
DE
 
FR
 
SK
 
800 100 967

Aleš JAKUBEC: Musíte to stále zkoušet, i když se občas nedaří.

TRENDY

Facebook share

 

Aleš JAKUBEC: Musíte to stále zkoušet, i když se občas nedaří.

 
17.06.2024
 

Společnost Proklima, největší partner CLIMAXu, otevřela již svou 10 pobočku. Není to výsledkem spontánního nápadu, ale dlouhodobá práce na budování značky a hlavně důvěry zákazníků. PROKLIMA na tom pracuje bezmála 20 let. S majitelem Alešem JAKUBCEM jsme si povídali o této úspěšné cestě.

Otevřeli jste již desátou pobočku v České republice. Jste největším prodejcem stínicí techniky značky CLIMAX. Byla toto dlouhodobá vize a cíl pro PROKLIMU?

Již od začátku jsme chtěli být úspěšní, ale deset poboček úplně cíl nebyl. Pracovali jsme a rozvíjeli obchod. Při zvýšeném zájmu zákazníků jsme neříkali, že nestíháme, ale přijali jsme nového pracovníka, koupili další auto, případně otevřeli další zastoupení - a tak to vlastně vše vznikalo.

Pracujete s tímto úspěchem vědomě? Jak se tento růst přetavuje do každodenního fungování PROKLIMY a jejího dalšího směrování?

Myšlenka na "kulatou" desítku našich zastoupení přišla, když jsme měli šest provozoven. Nicméně pro otevření dalšího zastoupení potřebujete dvě věci - vhodný region a také kvalitní pracovníky.

Jaký je to pocit, otevřít desátou pobočku své firmy?

Ve firmě moc často nepřemýšlíme nad tím, jaký máme nyní obrat, kolik máme lidí a kolik zakázek jsme udělali. Každý den řešíme požadavky a přání našich zákazníků. Při desáté pobočce jsme si už ale říkali, že asi možná budeme celkem dobří (smích).

Tým společnosti PROKLIMA. Foto: PROKLIMA

Které strategické rozhodnutí považujete za klíčové v historii PROKLIMY?

Těch důležitých rozhodnutí bylo za uplynulých 20 let mnoho. Může to být třeba rozhodnutí o zakoupení prostor na Praze 5 - nyní sídla firmy. Popřípadě věrnost našemu hlavnímu dodavateli, firmě CLIMAX, která stála u zrodu naší společnosti. Hlavně je to ale asi rozhodnutí odměňovat většinu našich pracovníků v úkole, ne v hodinové sazbě. Dostávají se k nám tak ti nejšikovnější obchodníci a montéři. Pro rozvoj společnosti je také důležité se nikdy nevzdat v hledání nových, kvalitních lidí. Musíte to stále zkoušet, i když se to občas prostě nedaří.

Můžete popsat některé z klíčových milníků, které společnost dosáhla během svého vývoje?

Vzpomenete si jakým způsobem jste získávali první zákazníky a partnery?

V začátcích jsme jezdili po stavbách a nabízeli zákazníkům stínicí techniku. Často dělníci na stavbě vůbec neuměli česky a žaluzie nikdo moc nechtěl. Časem začali zákazníci vidět žaluzie jako vhodný a funkční doplněk. Stavební firmy začaly dělat přípravu pro stínicí techniku a prodávalo se již lépe. Co se týká partnerů - velkoobchodu, zde jsme se jim snažili pomáhat s nabídkami a poradenstvím. Celých dvacet let jsme, díky našim pobočkám, partnerům k dispozici. Kdykoli za námi můžou přijít a my jim poradíme. S většinou z nich jsme si již vytvořili osobní vztah a vše dobře funguje.

Když se ohlédnete zpátky, čím si trh prošel? Jak se vyvíjel v průběhu let?

Stínicí technika byla před 15 lety „zbytná" věc. Zákazníci s ní při stavbě svých obydlí nepočítali a vše se pak dodělávalo a hledalo se řešení, jak žaluzii vůbec instalovat. Z deseti výrobků, byli na motorické ovládání dva. Dnes, pokud se jedná o exteriérové stínění, je to naopak. Manuální ovládání je často stejně drahé, jako elektrické a již se moc nedělá.

PROKLIMA svoji 10 pobočku otevřela v Liberci. Foto: PROKLIMA

Co je dnes největším trendem ve stínicí technice a co to bude v budoucnu podle vás?

Dnes vidíme mnoho poptávek na plisé výrobky - látkové plisé i plisé sítě. Mnoho poptávek chodí také na pergoly a na screenové rolety.

Máte nějaké speciální metody, pokud jde o zákaznický servis? Myslím, že přístup k zákazníkovi bude klíčový, pokud se podíváme na vaši úspěšnou cestu.

Snažíme se se zákazníkem osobně potkat. Pokud pošleme jen cenovou nabídku, je to o nejnižší ceně, kde nemůžeme, ani nechceme soupeřit. Pokud při osobním kontaktu zákazník vidí zájem obchodníka, jeho technickou zdatnost, tak zakázku většinou získáme.

Jak se změnily požadavky a preference vašich zákazníků v průběhu let?

Zákazníci po nás nyní žádají motorické, inteligentní ovládání stínicí techniky. Požadavky na ovládání telefonem, nebo tabletem jsou dnes již standardní. Více se také nyní žádají výrobky na solární pohon.

Co to obnáší vydat se na nové místo a otevřít novou pobočku? S čím musíte počítat?

Vždy jsme hledali vhodný region, kde nemá CLIMAX obchodní zastoupení jiným partnerem. Po vyhledání neobsazeného regionu je zásadní najít kvalitní pracovníky. Dále je to již o nějakých investicích do vybavení provozovny, práce marketingu a o větší obchodní aktivitě. Vytvořit si v místě „dobré jméno" firmy a zakázky by měly začít přicházet.

Máte vlastní pobočku pro servis i developerské projekty. Proč jste se rozhodli jít i tímto směrem?

Na developerské projekty máme dlouhodobě mnoho poptávek. S těmito projekty je ale vždy více práce a je nutné mít k těmto poptávkám a stavebním firmám jiný přístup. Pokud se týká servisu - zákazníci jej vyžadují, ale málokdo chce servis dělat. Chceme zákazníkům v těchto věcech pomoci. Nastavili jsme si tedy pravidla (a ceny), aby se nám práce na servisu vyplatila dělat a tuto službu nabízíme.

PROKLIMA je dlouhodobě největším partnerem CLIMAXu. Foto: CLIMAX

Jaké hodnoty a jaká firemní kultura jsou pro Proklimu nejdůležitější a jak je udržujete mezi zaměstnanci?

Naše nejkratší směrnice říká - „Udržuj přátelské vztahy se všemi lidmi". Snažíme se k zákazníkům chovat tak, jak bychom chtěli, aby se chovali směrem k nám. Toto je myslím nejvýstižnější. Pokud se časem mezi našimi pracovník objeví nějaký kolega se špatnými návyky, nebo úmysly, je většinou kolektivem rychle identifikován a odchází pryč.

Co pro vás znamená spokojený zákazník?

Je to nejlepší a nejlevnější reference, jakou můžeme mít. Snažíme se mít spokojeného zákazníka vždy, i pokud se něco nepovede.

Dostáváte zpětnou vazbu od zákazníků, a jak ji využíváte k vylepšení vašich služeb?

Bohužel nám zákazník dává zpětnou vazbu většinou jen, pokud je nespokojený. Pochvala nechodí až tak často, i když vím, že většina zakázek je realizovaných opravdu kvalitně. Zpětnou vazbu ale vítám vždy, i pokud je negativní. Každý může udělat chybu, ale zásadní je se z ní poučit.

 

produkty v tomto článku

 

Pergoly Lamelino

 

Inteligentní hliníková pergola Lamelino je synonymem stylového pohodlí a bezstarostné volnosti pobytu venku. Naše bioklimatická zahradní pergola vás bude dlouhá léta chránit před sluncem i deštěm. Doplňková chytrá čidla Lamelina reagují na počasí a jeho změnám automaticky přizpůsobí sklon lamel. Elegantní moderní linie pergoly se snoubí s vysokou kvalitou zpracování.

 
 

Screenové rolety Unirol Z

 

Screenová roleta Unirol Z má díky zipu, který je navařen po obou stranách látky, zvýšenou odolnost proti větru. Je jednou ze clon (vedle Ziprol a Niche) se ZIP systémem v kategorii svislých clon. Snoubí v sobě všechny trendy a splní vaše vysoké požadavky. Je estetickým doplňkem každé fasády a lze ji použít i jako boční zastínění pergoly. Na výběr máte ze 4 základních barev konstrukce a široké škály látek.

 
 

další články

 
Byl pozdní večer...Venkovní vs. vnitřní žaluzie: Kde hledat rozdíly a které jsou efektivnější?Slunce trápí i domácí mazlíčky. CLIMAX nabízí ideální řešení.Inspirace a prezentace aneb ohlédnutí za veletrhem R+T ve Stuttgartu.Stiňte díky Slunci. Rozšiřujeme nabídku solárních pohonů.
 
 
 
kontakt
 

SERVIS CLIMAX a.s.

Jasenice 1253

755 01 Vsetín

800 100 967

climax@climax.cz

OR: Krajský soud Ostrava, spisová značka B 3231

facebook climax   youtube climax   linkedin climax   instagram climax   pinterest climax

Obchodní podmínky | Reklamační řád | Povinně zveřejňované informace | Pro média | CertifikátyZásady zpracování osobních údajů | Oznámení ‑ whistleblowing

 

Projekt EU   Projekt EU

 

© Copyright 2020 SERVIS CLIMAX, a.s.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu SERVIS CLIMAX, a.s. zakázáno.

POPTÁVKA

 
 
 

Rychlý kontakt

 

  800 100 967
     
  climax@climax.cz