CZ

 
CZ
 
EN
 
DE
 
FR
 
SK
 

Na návštěvě u CLIMAX řidičů

Profesionálním řidičem se nestanete jenom proto, že umíte řídit auto.

AKTUALITY

Facebook share

 

Na návštěvě u CLIMAX řidičů

 
21.09.2017
 

Profesionálním řidičem se nestanete jenom proto, že umíte řídit auto. Je to i o představivosti, fyzické síle, logistickém a technickém myšlení a umu si racionálně poradit v nepříjemných situacích. Umu zvládnout stres. Víte, jak vypadá takový rozvozový den našich řidičů nebo jak si kluci třeba poradí s únavou za volantem? Odpovědi nejen na tyto otázky pro náš rozhovor prozradili naši řidiči Rosťa Mička, Zdeněk Fila a Radek Válek.

 

Nahoře zleva: Ondřej Hering, Vladimír Prokop, Marek Pavela , Zdeněk Fila, Jirka Drlík (šéf dopravy), Michael Ducháček, Jiří Tkadlec,
Dole zleva: Vlastimil Marek, Rostislav Mička, Josef Roháč, Radovan Hambálek, Jiří Baťo, Radek Válek.


Zboží rozvážíte převážně do Rakouska, Itálie, ale i po Česku. Většina z vás už rozváží více než deset let a za tu dobu jste najezdili neuvěřitelné dva milióny kilometrů. Stále vás to baví?

Rosťa: Pořád. Ježdění mě baví obecně. Není to jen o jízdě, ale i o tom, že když to celé klapne a zboží je v pořádku na místě, tak jsem spokojený. Jezdím už dlouho. Za tu dobu jsem najel už dva milióny kilometrů.

Zdeněk: Jasně, musí to bavit. Jinak by to nešlo. Minulý měsíc jsem začal jedenáctý rok.

Radek: Mě to baví už 14 let. Jinak bych to nedělal. Ty dva milióny kilometrů jsem si za volantem vždycky užil. Jsme tým jedenácti sehraných kolegů, kamarádů a víme, co od sebe můžeme čekat. Můžeme se navzájem na sebe spolehnout.

 

Vaše rozvozy jsou pravidelné, dvakrát týdně. Zboží nakládáte jeden den o víkendu a jeden den v týdnu na čtyřech místech. U Haly 80 nakládáte interiérové žaluzie, dále sítě a roletky naproti u haly 113, venkovní žaluzie a markýzy pak u haly 3 a nakonec zboží na Protalu. V jednom autě tak vezete zhruba tunu zboží. Co se vám před nakládkou honí hlavou?

Rosťa: Panebože, už je středa! (smích). Ne, vážně. Nejdůležitější je příprava. Být odpočinutý, zrelaxovaný, být v pohodě jak psychicky, tak fyzicky. Z dispečinku mi přijde SMS, kdy mám jít nakládat. Každá nakládka má své specifika a trvá v průměru tři hodiny. Dozvíme se, kolik toho bude, a ke kterým zákazníkům pojedeme.

Zdeněk: Před naložením si začneme „nanečisto" obcházet haly, abychom věděli, na kolik vozíků žaluzií nebo roletek si při nakládce máme nechat místo. Zboží si pak nakládáme sami. Když nakládáme markýzu nebo mediteránu, používáme jeřáb.

Radek: Rozvoz je hodně našlapaný. Během rozvozového dne najedeme mnoho kilometrů.

 

Na vaší práci je obdivuhodné, že si dokážete naložit zboží tak, že přesně víte, kde co máte. Jsou totiž zákazníci, kterým vezete celý sortiment. 

Rosťa: Nakládka musí mít systém. Proto si jednotlivé nakládky nejdříve procházím nanečisto. Zboží pak do dodávky musím naložit tak, abych ho ve správném pořadí zase dostal nepoškozené ven. V autě mám různé popruhy, kterými si na jedné straně zboží uvážu, abych na další hale k němu mohl vložit jinou část zboží, protože se jedná o zakázku pro jednoho zákazníka. Například interiérové žaluzie si nakládám zásadně z boku bočními dveřmi, aby se nepoškodily.

Zdeněk: Musíme na zboží dávat pozor. Nejháklivější na převoz jsou sítě. Ty musíme naložit tak, aby nám je ostatní zboží neponičilo.

Radek: Velké věci, jako markýzy, nakládáme jeřábem na střechu. Součástí každé střechy dodávek je na jejím konci i váleček, pomocí něhož markýzy skládáme u zákazníků svépomocí.

 

Máte spolehlivá rozvozová vozidla Mercedes Sprinter Přesto, řešíte na cestách nějaké opravy?

Rosťa: Záleží na tom, co se stane. Dříve, než jsme dostali nová auta, jsem několikrát ležel pod autem s telefonem a opravoval, ale naše auta mají zajištěný 24hodinový servis, který platí i v zahraničí. Takže pokud se něco stane, hned voláme. Na místo přijede technik, zhodnotí situaci a domluvíme se, co a jak.

Zdeněk: Na cestách řešíme běžné opravy. Třeba defekt. Ten máme několikrát do roka a nejčastěji, když prší.

Radek: Je to individuální, ale já jsem vlastně nik

dy nepotřeboval pomoct, většinou pomáhám ostatním. Startovací kabely jsou taková naše povinná výbava. U šoférů z povolání funguje jakási solidarita.

 

Používáte na svých cestách navigaci anebo jezdíte, jak se říká „po čichu"?

Rosťa: Ano, používám navigaci. Ve městě to jinak nejde, i když je většina zákazníků poměrně stálých. Jezdím podle ní hlavně proto, že vidím dojezdový čas. A taky si často s Helgou povídám, anebo jí spíše nadávám. (smích) S Helgou? Rosťa: Když jezdím v Rakousku, tak to musí být Helga. Pojmenoval jsem si ji tak.

 

další články

 
Montáž lamelové pergoly krok za krokem Pavel Olšák – nejlepší zaměstnanec roku 2019Climax expanduje na sever.Francouzská dceřiná společnost se rozrůstáJak byl vidět CLIMAX v roce 2019
 
 
 
kontakt
 

SERVIS CLIMAX a.s.

Jasenice 1253

755 01 Vsetín

800 100 967

facebook climax   youtube climax   linkedin climax   instagram climax   pinterest climax

Obchodní podmínky | Reklamační řád | Povinně zveřejňované informace | Pro média | CertifikátyZásady zpracování osobních údajů

 

© Copyright 2020 SERVIS CLIMAX, a.s.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu SERVIS CLIMAX, a.s. zakázáno.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Jejich používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.  

 

Rozumím

 

 

Více informací

 

 

Rozumím   Více informací

 

 

       

POPTÁVKA & KONTAKT

 
 
 

Rychlý kontakt

 

  800 100 967
     
  l.palatova@climax.cz

POPTÁVKA & KONTAKT