Výsledky marketingového průzkumuZnalost značky CLIMAX. |
Pravidelně si necháváme zpracovat marketingový průzkum trhu, abychom věděli, jak je značka CLIMAX známá mezi koncovými zákazníky. Jak si stojí ve srovnání s konkurenčními značkami stínění a také, jaký vliv mají naše reklamní aktivity na zvyšování znalosti značky CLIMAX.
Marketingový průzkum jsme si nechali zpracovat v roce 2016, poté v roce 2018 a od té doby, i vlivem covidu a restriktivních opatření, jsme s dalším průzkumem museli počkat až do letošního roku. Pro zpracování průzkumu trhu jsme si letos vybrali renomovanou agenturu Neubert marketing, která se průzkumy zabývá více než 20 let a mají za sebou více než 30 000 průzkumů pro významné firmy, jako jsou například Kofola, ŠKODA Auto, SONY, Oriflame, Drogerie TETA, Benzina, Isover a další.
Letos poprvé jsme se rozhodli rozšířit průzkum také na Slovensko, abychom získali data také z tohoto trhu. I když jsou Česko a Slovensko sousední země, tak ze zkušeností víme, že jde o zcela odlišné trhy. Oslovili jsme tedy 1 000 respondentů z Česka a 500 ze Slovenska. 54 % dotazovaných byly ženy, 46 % muži. Z dotazovaných 57 % žije v bytě, 43 % v rodinném domě. Na vybrané výsledky se můžete podívat v následujících grafech.
Ptali jsme se: Jaký konkrétní výrobek si respondent představí pod pojmem „stínicí technika". Nejčastější odpověď byla ŽALUZIE nebo ROLETY. Tyto dva výrobky zmínilo více než 50 % respondentů.
Zajímalo nás, jaké značky stínění lidí znají (spontánní znalost značky). Polovina z dotazovaných si spontánně na žádnou značku nevzpomněla. Nejvíce respondentů zná značku CLIMAX (12 %), Ikea (7 %) a Kasko (7 %). V porovnání s předchozími průzkumy se tak spontánní znalost značky CLIMAX zvýšila. (V roce 2016 byla spontánní znalost 4 %, v roce 2018 byla 8 %).
Zjišťovali jsme také podpořenou znalost značky – kdy jsme respondentům ukázali loga výrobců/prodejců a ptali jsme se jich, jestli tyto značky znají. Značku CLIMAX zná 35 % respondentů (V roce 2018 byla podpořená znalost značky 21 %). Opět se ukázalo, že CLIMAX je nejznámější značkou z tuzemských (ČR+SR) výrobců/prodejců stínění.
Zajímavé je také srovnání vnímání značek na Českém a Slovenském trhu:
V rámci průzkumu nás také zajímalo: Jaké stínicí prvky mají lidé doma? Jednoznačně vedou vnitřní žaluzie a sítě proti hmyzu, které jsou lidmi také řazeny k sortimentu stínicí techniky.
Barbora Abdulová
Vedoucí divize marketing
Vyhodnocení dotazníku spokojenosti
SERVIS CLIMAX a.s.
Jasenice 1253
755 01 Vsetín
climax@climax.cz
OR: Krajský soud Ostrava, spisová značka B 3231
Obchodní podmínky | Reklamační řád | Povinně zveřejňované informace | Pro média | Certifikáty | Zásady zpracování osobních údajů
© Copyright 2020 SERVIS CLIMAX, a.s.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu SERVIS CLIMAX, a.s. zakázáno.